Diagnostyka różnicowa w ujęciu klinicznym - FizjoSystem Szkolenia - Kursy dla fizjoterapeutów

Diagnostyka różnicowa w ujęciu klinicznym

dr Piotr Godek D.O.

Szkolenie ma na celu wprowadzić kursanta w samodzielną praktykę kliniczną w oparciu o testy ortopedyczne i diagnostyczne, diagnostykę różnicową oraz diagnostykę obrazową.

Podczas szkolenia szczególna uwaga będzie koncentrowana na zbieraniu wywiadu oraz jego interpretowaniu. Na podstawie informacji, które przekazują pacjenci, diagnostyki obrazowej oraz testów ortopedycznych i osteopatycznych uczestnicy będą uczyć się różnicować patologie.

Ważnym aspektem będzie również dobór odpowiedniej terapii, do wcześniej zdiagnozowanych problemów.

Szkolenie składa się z 3modułów, z których każdy trwa 3 dni:

• Moduł I: nad przeponą ( głowa, odc szyjny i piersiowy, k. górna),
  • Moduł II: pod przeponą ( odcinek lędźwiowy, miednica, k. dolna),
  • Moduł III: przypadki kliniczne

W cenie szkolenia każdy uczestnik otrzymuje młotek neurologiczny oraz skrypt.

Kurs adresowany jest do:
fizjoterapeutów, terapeutów manualnyh, osteopatów oraz studentów tych kierunków

I MODUŁ

Wstęp do semiologii - od objawu do rozpoznania

• badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w odc szyjnym
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w odc piersiowym i górnym otwór klatki piersiowej
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii klatki piersiowej, przepona
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy barkowej
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy łokciowej
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy nadgarstka i ręki

II MODUŁ:

• badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w odc. lędźwiowym
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w stawie SI badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy miednicy
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy stawu biodrowego
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy kolana
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy stawu skokowego
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy stopy

III MODUŁ:

Przypadki kliniczne (praca z pacjentami)

• Przypadek I - bóle odcinka szyjnego kręgosłupa z parestezjami - analiza kliniczna, analiza badań obrazowych, testy - przećwiczone przez uczestników, różnicowanie - pokaz leczenia osteopatycznego
  • Przypadek II - bóle odcinka piersiowego kręgosłupa - analiza kliniczna, analiza badań obrazowych, testy - przećwiczone przez uczestników, różnicowanie - pokaz leczenia osteopatycznego
  • Przypadek III - bóle obręczy barkowej  - analiza kliniczna, analiza badań obrazowych, testy - przećwiczone przez uczestników, różnicowanie - pokaz leczenia osteopatycznego
  • Przypadek IV - bóle łokcia i ręki  - analiza kliniczna,analiza badań obrazowych, testy - przećwiczone przez uczestników, różnicowanie - pokaz leczenia osteopatycznego
  • Przypadek V - bóle odcinka lędźwiowego kręgosłupa z parestezjami - analiza kliniczna, analiza badań obrazowych, testy - przećwiczone przez uczestników, różnicowanie - pokaz leczenia osteopatycznego
  • Przypadek VI - bóle miednicy, pośladka, pachwiny, stawu biodrowego - analiza kliniczna, analiza badań obrazowych, testy - przećwiczone przez uczestników, różnicowanie - pokaz leczenia osteopatycznego
  • Przypadek VII - bóle kolana, podudzia i stopy  - analiza kliniczna, analiza badań obrazowych, testy - przećwiczone przez uczestników, różnicowanie - pokaz leczenia osteopatycznego

Godzinowy plan kursu (wszystkie moduły):

• I dzień: 9.00-17.00
  • II dzień: 9.00-17.00
  • III dzień: 9.00-14.00

dr Piotr Godek D.O.

Absolwent Sutherland College of Osteopathic Medicine
Specjalizuje się w diagnostyce USG narządu ruchu, terapii manualnej schorzeń stawów i kręgosłupa, ze szczególnym uwzględnieniem osteopatii.

cena za całość szkolenia

III edycja:

• moduł I: 12-14.10.2018 r.
  • moduł II: 2-4.11.2018 r.
  • moduł III: 23-25.11.2018 r.

Warszawa, ul. Wita Stwosza 32 lok. 1 e-mail: kursy@fizjosystem.com

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez FizjoSystem s.c. z siedzibą w Warszawie 02-661, przy ulicy Wita Stwosza 32/1, dla celów zawarcia umowy o szkolenie i jej realizacji. Dane są chronione zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j: Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). Oświadczam, że wiem o moim prawie do wglądu i poprawiania moich danych osobowych.