Diagnostyka i leczenie pacjentów w dolegliwościach lędźwiowo-miedniczych oraz w dysfunkcjach stawu krzyżowo-biodrowego

dr Elijah M. Freeman PT, DPT, OCS, CSCS

Podejście medycyny opartej na dowodach (EBM)

Zastosowane zostanie podejście oparte na dowodach naukowych w kontekście diagnozy ICF, wczesnego rozpoznania problemu, interwencji u pacjentów, którzy mogą odnieść korzyć z manipulacji kręgosłupa, preferowanych działań kierunkowych, trakcji oraz procedur stabilizujących centrum (core).

Przed  prezentacją korekcyjnych ruchów i wykonywaniem ćwiczeń korekcyjnych, kursanci zapoznają się z dowodami przemawiającymi za  badaniem opartym na odpowiedzi pacjenta pod kątem identyfikacji oraz ograniczeń funkcjonalnych. Racjonalne uzasadnienie dla zastosowania klinicznego paradygmatu decyzyjnego, który klasyfikuje heterogennych pacjentów z bólem stawów krzyżowo-biodrowych w jednorodne podgrupy, które będą reagować zarówno na naukę ruchu, jak i / lub terapię manualną, zostanie w pełni zintegrowane i omówione w celu optymalnego radzenia sobie pacjentamiz bólem dolnej części pleców z rzutowanym bólem międzystawowym stawu krzyżowo-biodrowego i / lub dysfunkcją.

Cele:

• Zebranie i analiza danych z badania i oceny, aby uzyskać dane kliniczne oparte na dowodach
  • Wybór odpowiedniej strategii interwencyjnej w oparciu o biopsychospołeczny model opieki zdrowotnejw celu zoptymalizowania wyników opieki nad pacjentem.
  • Zintegrowanie badania i leczenie dysfunkcji lędźwiowo-miednicznych i krzyżowo-biodrowych w kontekście kompleksowego systemu klasyfikacji opartego na leczeniu (np. ICF).
  • Porównanie i zróżnicowanie pacjentów, którzy prawdopodobnie odniosą korzyści z manipulacji, ćwiczeń stabilizacyjnych, specyficznych ćwiczeń i trakcji na podstawie aktualnie najlepszych dowodów w kontekście studium przypadku.
  • Podstawowe zrozumienie aktualnych naukowych modeli teoretycznych na temat bólu.
  • Zastosowanie narzędzi do pomiarów wyników w odniesieniu do badania pacjenta, rokowania i wyznaczania celów.

DZIEŃ I

Wstęp

• Wprowadzenie do praktyki opartej na dowodach naukowych
  • System klasyfikacji diagnostycznej oraz diagnoza różnicowa
  1. zaburzenia

- Triage diagnostyczny

- Ocena flag

- Ocena psychologiczna

1. Ocena korzeni nerwowych
  2. Nie-specyficzne bóle kręgosłupa

• Typyklasyfikacjidiagnostycznych
  • Badanie odcinka lędźwiowego kręgosłupa (podejście oparte na odpowiedzi pacjenta) – Ćwiczenia
  • Techniki manualne dla kręgosłupa lędźwiowego–Ćwiczenia
  • Różnicowanie pomiędzy patologią/ bólem w obrębie kręgosłupa a biodra.
  • Badanie bioder - Ćwiczenia
  • Terapia bólów dolnego odcinka kręgosłupa lędźwiowego oparta na klasyfikacji dostępnych terapii.
  • Ból dolnego odcinka kręgosłupa z deficytami mobilności ( diagnoza i terapia)
  • Techniki manualne dla kręgosłupa lędźwiowego - procedury
  • Obszar krzyżowo-lędźwiowy  -  Manipulacje HVLA
  • Odcinek lędźwiowy kręgosłupa – manipulacje NEUTRAL GAPPING HVLA
  • Wybór terapii: manipulacje vs. mobilizacje, dyskusja na temat sekwencji
  • Ćwiczenia korekcyjne dla pacjentów z bólem dolnego odcinka kręgosłupa z deficytami mobilności - Ćwiczenia

DZIEŃ II

• Ból dolnego odcinka kręgosłupa z promieniującym bólem (diagnoza i terapia).
  • Testy kliniczne w celach diagnostycznych radikulpatii.
  • Zajęcia praktyczne – diagnostyka pacjentów z bólem dolnego odcinka kręgosłupa z bólem promieniującym.
  • Ćwiczenia korekcyjne i techniki terapii manualnej Trakcja- protokoły
  • Ból dolnego odcinka kręgosłupa z upośledzeniem koordynacji motorycznej
  • Tradycyjne testy identyfikujące niestabilność kręgosłupa, włączając w to zastosowanie narzędzi pomiarowych wyników terapii (samodzielnie zgłaszanych przez pacjenta)
  • Wybór strategii terapeutycznej
  • Przykład stabilizacyjnego treningu segmentalnego.
  • Ćwiczenia korekcyjne

DZIEŃ III

• Diagnoza różnicowa i badanie stawu krzyżowo-biodrowego
  • Badanie i ocena stawu krzyżowo-biodrowego
  • Przydatne testy kliniczne identyfikujące ból w stawie krzyżowo -biodrowym
  • Klasyfikacje terapeutyczne stawu biodro-krzyżowego (ruchomość vs.ból promieniujący vs. niestabilność)
  • Terapia tylno-przednia (P-A) stawu krzyżowo-biodrowego, interwencja za pomocą ćwiczeń przy deficytach ruchomości i promieniującym bólu.
  • Ćwiczenia stabilizujące staw krzyżowo-biodrowy (siły sprzęgające)

• I dzień: 8.00-17.00
  • II dzień: 8.00-17.00
  • III dzień: 8.00-17.00
Szkolenie przeznaczone jest dla fizjoterapeutów, terapeutów manualnych, osteopatów i studentów tych kierunków
Kurs będzie prowadzony w języku angielskim z konsekutywnym tłumaczeniem na język polski

Dr. Elijah M. Freeman PT, DPT, OCS, CSCS

Dr Freeman specjalizuje się w rozumowaniu klinicznym oraz ocenie i leczeniu schorzeń kręgosłupa i narządów ruchu.

1900zł

I edycja